Dengan pelaksanaan e-Invois di Malaysia, butiran khusus kenalan, pelanggan serta pembekal anda, diperlukan.
Terdapat dalam jumlah 55 medan yang diperlukan, 37 daripadanya adalah wajib dan mesti disertakan dalam setiap invois yang diserahkan dan 15 adalah pilihan bergantung pada jenis perniagaan anda.
Semak senarai medan yang diperlukan
Untuk mengumpul maklumat yang diperlukan dan mengemas kini setiap kenalan satu demi satu akan membosankan dan memakan masa.
Dengan ABSS Connect walau bagaimanapun, anda boleh meminta maklumat yang diperlukan dengan mudah dan mengemas kininya dengan lancar ke dalam fail kad ABSS anda.
Meminta butiran hubungan melalui ABSS Connect
Untuk meminta maklumat yang diperlukan daripada kenalan anda, dalam Command Center ABSS Connect, klik pada Card File, kemudian Card List.
Dalam skrin Senarai Kad, akan terdapat butang baharu bernama Sync Contact Details.
Apabila anda mengklik pada butang ini, akan ada tetingkap di mana anda boleh memilih kenalan yang anda ingin meminta butiran daripada.
Pilih kenalan yang anda mahu, kemudian klik pada Send Email.
Borang butiran hubungan
Setiap kenalan yang anda pilih akan menerima e-mel dengan pautan ke borang.
Apabila kenalan mengklik pada pautan, borang akan dipaparkan di mana mereka boleh mengisi butiran yang diperlukan dan menyerahkannya kembali kepada anda.
Mengemas kini butiran hubungan ke ABSS Connect
Setelah kenalan anda mengemas kini butiran mereka dalam borang dan menyerahkannya, anda akan dapat menyemak butiran dan mengemas kini fail kad anda.
Pilih butiran yang ingin anda kemas kini, klik Confirm, kemudian klik Update Contacts.
Butiran hubungan akan dikemas kini kepada fail kad yang berkaitan.
Minta dan kemas kini berbilang butiran hubungan
Walaupun dalam contoh di atas hanya terdapat 1 kenalan yang ditunjukkan, anda boleh meminta butiran daripada semua kenalan pelanggan dan pembekal anda pada satu masa.
Walau bagaimanapun, adalah bijak untuk menyemak maklumat yang diberikan oleh kenalan anda satu persatu sebelum mengemas kininya ke fail kad anda.
Perlu bantuan?
Imbas atau klik pada kod QR di bawah untuk berbual dengan kami di WhatsApp
(mesej sahaja, kami tidak boleh menerima panggilan di nombor ini)