Artikel ini juga tersedia dalam: English Bahasa Indonesia
ABSS menawarkan dua pilihan untuk memastikan penyelesaian anda kekal terkini dan mematuhi peraturan tempatan.
Premium Cover
Sokongan teknikal
Peningkatan versi produk
Perlindungan Premium ABSS memastikan anda mempunyai versi produk anda yang terkini, dengan jaminan sokongan teknikal.
Anda akan mempunyai akses ke 2 saluran sokongan:
ABSS
Akses sokongan teknikal ABSS melalui telefon, faks & e-mel pada bila-bila masa antara 9.00 pagi hingga 5.30 petang, Isnin hingga Jumaat, tidak termasuk cuti umum.
Deltatech
Jika anda membeli melalui kami, anda juga mempunyai pilihan untuk mendapatkan sokongan daripada Deltatech melalui telefon dan e-mel 9:00 pagi hingga 6:00 petang, Isnin hingga Jumaat, tidak termasuk cuti umum.
Upgrade Cover
Perlindungan peningkatan versi ABSS ialah langganan tahunan yang melayakkan anda menerima semua versi baharu yang dikeluarkan semasa tempoh langganan anda.
Upgrade Cover termasuk sokongan teknikal 30 hari.
Jika anda memerlukan perkhidmatan ABSS, seperti membaiki fail data anda, ini akan dikenakan bayaran.
Premium Cover berbanding Upgrade Cover
Perbezaan utama antara 2 pelan adalah bahawa satu termasuk sokongan untuk 1 tahun, manakala yang lain hanya menawarkan tempoh sokongan 30 hari.
Selain itu, pelanggan Pelan Premium Cover juga layak mendapat diskaun untuk latihan, lawatan sokongan di tapak, serta menikmati perkhidmatan berikut secara percuma:
Perkhidmatan | Premium Cover | Bukan Premium Cover |
---|---|---|
Pembaikan fail data | Percuma | Dikenakan bayaran |
Penyahaktifan fail data | Satu setiap bulan | T/A |
Penyelesaian masalah fail data | Percuma | Dikenakan bayaran |
Set semula kata laluan Administrator | Percuma | Dikenakan bayaran |
Pembuangan nombor serial | Percuma | Dikenakan bayaran |
Naik taraf fail data daripada versi lama kepada versi baharu | Percuma | Dikenakan bayaran |
Kenapa naik taraf versi?
Pematuhan
Menaik taraf produk ABSS anda memastikan ia kekal terkini dan, yang lebih penting, mematuhi keperluan undang-undang terkini.
Gaji
Dengan Payroll, boleh ada perubahan dalam cara kita mengira KWSP, SOCSO dan PCB.
Sebagai contoh, 2018, menyaksikan pengenalan Skim Insurans Pekerjaan (SIP).
Accounting
Cukai Jualan dan Cukai Perkhidmatan 2018, yang berkuat kuasa pada September 2018, menggantikan GST.
Kastam telah memperhalusi proses tersebut, dan akibatnya, mungkin ada perubahan pada cara ia dikutip, dilaporkan dan dibayar.
Oleh itu perisian anda perlu dinaik taraf dalam cara pengiraan gaji, atau SST direkodkan dan dilaporkan.
Perubahan dalam teknologi
Sebab lain ialah perubahan kepada teknologi.
Versi lama dibangunkan untuk menggunakan teknologi yang semakin usang dan tidak lagi disokong.
Contohnya ialah Microsoft menghentikan sokongan untuk Windows 7 .
Walaupun anda masih boleh terus menggunakan Windows 7, Microsoft tidak akan menyediakan patch keselamatan untuknya yang menyebabkan komputer anda berisiko lebih besar untuk virus dan perisian hasad.
Versi ABSS/MYOB yang lebih lama mungkin tidak berfungsi dengan baik pada sistem pengendalian yang lebih baharu atau komputer yang mempunyai teknologi terbina yang lebih baharu.
Artikel ini juga tersedia dalam: English Bahasa Indonesia